09 lutego, 2014

Dziedzictwo - C.J. Daughtery


Autor: C.J. Daughtery
Wydawnictwo: Otwarte
Ilość stron: 440

„Jak możemy być szczęśliwi odwracając się plecami do tych, którzy nam ufają.” 






„Wybrani” to powieść, która niesamowicie mi się podobała i zdecydowanie stała się moim książkowym odkryciem roku 2013. Z wielką niecierpliwością oczekiwałam kontynuacji, której doczekaliśmy się już we wrześniu. Oczywiście zabrałam się za nią od razu w dniu premiery, a że było mi niezmiernie żal rozstawać się z bohaterami na okres czasu, jaki przyszło nam czekać na trzeci tom, to po kilku miesiącach sięgnęłam do niej po raz kolejny. „Dziedzictwo” podobnie, jak jej poprzedniczka, okazało się genialną książką i z dumą dołączam ją do grona ulubionych!

Po pożarze w Cimerii, Allie wraca do domu na wakacje, jednak jej odpoczynek nie trwa zbyt długo. Pewnego wieczoru, ktoś próbuje ją porwać. Ratuje ją Raj Patel, ojciec jej przyjaciółki Rachel, u której Allie później spędza ostatnie wolne dni. Powracając do Akademii, dziewczyny spostrzegają ogromne zniszczenia i straty oraz wraz z innymi uczniami zabierają się za prace remontowe. Dzięki wielkiemu zaangażowaniu, większość pomieszczeń udaje się odratować. Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego, na wszystkich czekają zmiany i niespodzianki. Sypialnie znajdują się w innych miejscach, przybyli nowi podopieczni, a Allie zostaje przyjęta do Nocnej Szkoły. Nareszcie może rozpocząć treningi, które z pewnością przydadzą jej się z sytuacji, gdy jej i szkole grozi niebezpieczeństwo ze strony Nathaniela. Dziewczyna wciąż stara się odkryć wszystkie sekrety przeszłości swojej rodziny, a na dodatek zmaga się z uczuciami do dwóch chłopców. Jak poradzi sobie z takim natłokiem emocji? I jak potoczą się losy Akademii?

„Dziedzictwo” w przeciwieństwie do swojej poprzedniczki, już od pierwszych stron porywa czytelnika. Autorka nie pokusiła się na żaden spokojny wstęp czy krótki powrót do wydarzeń z pierwszego tomu, ale od razu wrzuca odbiorcę w wir akcji. Kolejne wydarzenia następują po sobie w bardzo szybkim tempie, a każde z nich jest pełne stopniowanego napięcia. Krótko mówiąc – nie ma miejsca na nudę. Mimo to, widać tutaj zróżnicowanie dynamiczne między poszczególnymi wątkami, które wyodrębnia ważne momenty w tych szybszych partiach, a w wolniejszych pozwala na chwilę wytchnienia. A zapewniam, że jest ono potrzebne, bo książka jest pełna emocji i dramatyzmu, a także tajemnic i zagadek, które pragniemy rozwikłać wraz z bohaterami. Autorka świetnie prowadzi intrygę i w fabule widać wielką precyzję, z jaką odkrywa kolejne karty. Nic nie jest czarne lub białe, a czytelnik musi się mocno nagimnastykować, żeby dostrzec tę granicę między dobrem a złem.

Wśród bohaterów również niełatwo jest wyłapać czarne charaktery. Autorka zwodzi czytelnika i udowadnia, że nie pokazała jeszcze wszystkiego. Postaci, które wydawały się nam w porządku, nagle zmieniają linię frontu i okazują się być kompletnie innymi osobami. Wraz z biegiem fabuły, czytelnik zaczyna się zastanawiać, kto jeszcze może być podejrzanym. Pod tym względem, C.J. Daughtery spisała się na medal, bo stworzyła nietuzinkowych bohaterów, których nie da się do końca rozgryźć za pierwszym razem. Trójkąt miłosny również ewoluuje i relacje w nim powoli ulegają zmianom. Zarówno Carter, jak i Sylvain ukazują swoje nowe cechy i znów mieszają czytelnikom w głowach! Przyznam, że moje faworyzowanie Cartera w pierwszym tomie, nieco uległo zmianie po przeczytaniu drugiego, bo szala przechyliła się odrobinę bardziej na stronę Francuza. I już niezmiernie ciekawi mnie, jakie odniosę wrażenia po lekturze trzeciej części!

„Dziedzictwo” to świetna kontynuacja „Wybranych”. Jak najbardziej trzyma poziom pierwszej części i daje nadzieję na równie dobry kolejny tom. Nie brak w niej intryg, tajemnic i zwodzenia czytelnika, czyli tego, co skutecznie trzyma go w napięciu. C.J. Daughtery stworzyła historię oryginalną, nietuzinkową i, co zawsze podkreślam, bez wątku fantastycznego! To nic innego, jak świetny thriller młodzieżowy, który z pewnością przekona niejednego czytelnika do tego typu literatury. Polecam gorąco zarówno pierwszą, jak i drugą część serii, a ja biorę się powoli za trzecią!



Książka do nabycia w księgarniach:
Książkę przeczytałam w ramach wyzwań:

17 komentarzy:

  1. Jak dla mnie ta część trochę gorsza, niż pierwsza, ale nadal świetna :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji czytać pierwszej części, ale z czasem z pewnością się skuszę na tę serię:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jeszcze nie, ale nie wykluczam, iż kiedyś to się nie stanie ;-) Od czasu do czasu z lekkim skrępowaniem sięgam po młodzieżówki :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się zabrać za pierwszą część ; )

    OdpowiedzUsuń
  5. Serię mam w planach, ale nie są one moim priorytetem ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czeka na półce, więc niedługo sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem ogromnie ciekawa tej serii i wiem, że prędzej czy później (ale raczej prędzej) po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z zaskoczeniem stwierdzam, że spodobała mi się ta seria :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć wydaje się ciekawa, sądzę jednak, że nie jest w moim guście, raczej po nią nie sięgnę. ;)
    Za to masz strasznie ładny nagłówek, podoba mi się. A to, że wykonałaś go sama, już w ogóle podnosi jego wartość o 24313%. <3
    Podrawiam,
    antler, jest-motyw

    OdpowiedzUsuń
  10. Przede mną dopiero pierwszy tom... Musze zabrać się w końcu po "Wybranych", kiedy tylko skończę sesję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę powodzenia na egzaminach i później zasłużonego odpoczynku ;) A "Wybranych" dorwij koniecznie ;)

      Usuń
  11. Zabrzmi to trochę egoistycznie :D, ale w końcu przeczytałam recenzję taką jaką chciałam czyli same plusy dla książki ^^
    czytałam pierwszą część z biblioteki, zaś drugą mam na własność, a po recenzjach jakie przeczytałam na jej temat stwierdziłam, że "tyłka nie urywa" więcej jest minusów niż plusów i druga część nie jest tak dobra jak pierwsza oraz trzecia... dzięki tej recenzji poczułam się lepiej :D może ona nie jest aż tak druzgocząco gorsza od swojej poprzedniczki i trzeciej części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, cieszę się :D Jak dla mnie dorównuje poziomem pierwszej części i spotkałam się też z równie pozytywnymi recenzjami ;) A trójkę będę dopiero czytać, więc wypowiem się już w recenzji.

      Usuń
  12. Zakochałam się w Wybranych, a ta część czeka na półce !

    Pozdrawiam
    Dopiero raczkuje, ale zapraszam serdecznie http://sylu-own-space.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Od dawna mam ochotę na tę serię.

    http://po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jestem dopiero po pierwszej części ale nie jestem pewna czy spodobała mi się na tyle, by czytać kolejne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne