31 stycznia, 2014

Top10: najważniejsze nieprzeczytane książki!

W dzisiejszym rankingu chciałabym skupić się na tych książkach, których jeszcze nie przeczytałam, ale od dawna to planuję. Są to też pozycje, które wydaje mi się, że czytał już każdy, tylko nie ja :D Zapraszam na najważniejsze nieprzeczytane książki!



Serię Percy Jackson, Trylogię Czasu i cykl o Stephanie Plum kojarzy chyba każdy. Już od bardzo dawna przymierzam się do ich przeczytania i nawet posiadam wszystkie pierwsze tomy, ale ciągle mi jakoś nie po drodze. Złodziejka książek to mój must read w najbliższych miesiącach, bo w końcu doczekaliśmy się ekranizacji i przed jej obejrzeniem chcę zapoznać się z książką ;). Jodi Picoult i Stephen King to autorzy, których tak samo bez przerwy odkładam na później. Te dwie pozycje chcę przeczytać najbardziej i mam nadzieję, że w tym roku nareszcie mi się to uda. Wichrowe wzgórza to klasyka, której JESZCZE nie znam, ale też bardzo się do tego palę! O twórczości Elif Shafak słyszałam wiele dobrego i czekam niecierpliwie na chwilę, kiedy będę mogła sama wyrobić sobie o niej zdanie. Gwiazd naszych wina to książka, która skradła już wiele czytelniczych serc i mam nadzieję, że skradnie i moje! :D I ostatnia już perełka to Alibi na szczęście, czyli pierwszy tom niebywale wychwalanego cyklu, a w dodatku polskiej autorki, także też znajduje się na mojej liście do koniecznego przeczytania ;)

Czytaliście którąś z tych pozycji? Jak wrażenia? A co wy umieścilibyście na takiej liście? 

26 komentarzy:

  1. Wichrowe wzgórza czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też bym umieściła na tej liście "Wichrowe wzgórza" i "Gwiazd naszych wina". Za to polecam ci "Złodziejkę książek" - uwielbiam ją ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna akcja! Ja na swojej liście też umieściłabym Wichrowe wzgórza, Cmętarz zwieżąt, Czerwień rubinu i Złodziejkę książek :)
    Gwiazd naszych wina czytałam i serdecznie polecam, zapraszam do siebie na recenzję niedawno dodaną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Jeżeli bierzesz udział w wyzwaniach to chciałabym Cię zaprosić do udziału w moim autorskim - Czytam Opasłe Tomiska
      szczegóły tutaj: http://recenzjeami.blogspot.com/2014/02/wyzwanie-czytam-opase-tomiska_4.html

      Usuń
  4. Cmetarz Zwiezat, Złodziejkę książek, Czerwień rubinu - ciągle mam w planach.
    Gwiazd naszych wina- czeka już na mojej stercie książek.
    Bez mojej zgody- czytałam. Jest wprost fenomenalna!

    http://po-uszy-w-ksiazkach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem w trakcie Percy'ego (uwielbiam serię, jak i inne książki Riordana), Trylogię Czasu czytałam już chyba z 5 razy i gorąco Ci ją polecam. Tak samo Bez mojej zgody,czytałam raz, ale mocno utknęła mi w pamięci, tylko ostrzegam, bo jest bardzo emocjonująca. Alibi na szczęście to cegiełka, ale wciąga niemiłosiernie. Cykl o Stephanie Plum czytam, ale w sumie od środka, co nie jest takie straszne :D Tak jak Ty mam jeszcze przed sobą Złodziejkę książek, Honor oraz Gwiazd naszych wina. Kinga i Bronte nie czytałam i jakoś mnie nie ciągnie, choć tego pierwszego mam zamia przeczytać Joyland ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również muszę przeczytać "Cmentarz zwierząt:, ale jakoś ciągle mi to ucieka. A "Czerwień rubinu" obowiązkowa! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wichrowe wzgórza, Gwiazd naszych wina i Bez mojej zgody koniecznie musisz przeczytać. :) Złodziejkę książek czytałam kilka lat temu, ale wydaje mi się, że trochę za wcześnie po nią sięgnęłam, bo zupełnie mi się nie spodobała. W ferie planuję zrobić podejście numer 2. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z tych książek czytałam "Gwiazd naszych wina" i "Czerwień rubinu" i obie (a zwłaszcza pierwszą z nich) bardzo dobrze wspominam. Na mojej liście tak jak Ty umieściłabym "Złodziejkę książek", "Wichrowe wzgórza" i może "Cmętarz zwieżąt". Kiedyś zastanawiałam się nad "Złodziejem pioruna", ale ostatecznie chyba odpuszczę. A tak od siebie dołączyłabym "Mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet", "W pierścieniu ognia", "Lśnienie", "Nevermore. Kruk"... Oj, dużo by się tego nazbierało, ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "W pierścieniu ognia" i "Nevermore. Kruk" uwielbiam! Teraz poluję na drugą część Kruka :D

      Usuń
  9. polecam ci złodzej pioruna oraz czerwień rubinu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam "Bez mojej zgody" i polecam. Normalnie ryczałam jak bóbr przy czytaniu :)
    A z innych Twoich propozycji nie czytałam nic, ale w najbliższych miesiącach planuję "Gwiazd naszych wina" i calutką Trylogię Czasu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Znakomity nagłówek! Złodziejkę książek mam w kolejce i już wkrótce się za nią zabieram. Natomaist Wichrowe wzgórza to moja najukochańsza książka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Zbieram zamówienia, jeśli ktoś się zainteresuje ;)

      Usuń
  12. Mam za sobą tylko Cmętarz zwieżąt i bardzo mi się ta książka podobała, Alibi na szczęście właśnie czytam i urzekła mnie ta historia :) Gwiazd naszych wina, Złodziejka książek i Wichrowe wzgórza są na mojej liście "must read" :) Osobiście dopisałabym jeszcze Igrzyska śmierci, bo nie czytałam i chyba jestem wyjątkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  13. 'Gwiazd naszych wina' szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z wyżej wymienionych przeczytałam serię o Jacksonie,którą polecam dla odprężenia się i "Gwiazd Naszych Wina",którą pokochałam od prawie początku. O pani Plum chcę od dawna poczytać,bo obejrzałam film,który podobno nie umywa się do książki. Trylogię czasu też mam w planach,ale jakoś mi nie po drodze.
    Za to moim must read jest Złodziejka Książek,którą także wymieniłaś. ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. "Jodi Picoult i Stephen King to autorzy, których tak samo bez przerwy odkładam na później." - skąd ja to znam :P
    Żadnej z książek nie czytałam, ale wszystkie znam i wszystkie bardzo chcę przeczytać. Do niektórych mam dostęp, ale nie mam czasu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również! Prawie wszystkie książki z tego zestawienia posiadam, ale nie mam kiedy się za nie zabrać :c

      Usuń
  16. Żadnej z nich jeszcze nie czytałam, ale jestem wielką miłośniczką Kinga, a "Cmętarz zwierząt" już na mnie czeka na regale tak jak "Bez mojej zgody". Mam także wielką nadzieję na zdobycie "Złodziejki książek" i "Wichrowych wzgórz". :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kinga zdecydowanie polecam! Ale ja jestem od niego uzależniona więc mogę być mało obiektywna ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przeczytałam tylko "Czerwień rubinu" :) a całą resztę dodałabym do listy, szczególnie GWN i Złodziejka

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja czytałam już jakiś czas temu "Czerwień Rubinu" i jej pozostałe części. Muszę powiedzieć, że z książką nie byłam w stanie się rozstać. Wciągnęła mnie bez reszty i zostawiła z pustką po jej skończeniu.Polecam bardzo gorąco !

    OdpowiedzUsuń
  20. Dallas 63 i jeszcze raz Dallas 63 ... choć uwielbiam całość twórczości S.Kinga . Chętnym podpowiem, gdzie widziałem tę książkę : Dallas 63

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne