06 listopada, 2016

Harry Potter i Kamień Filozoficzny (wydanie ilustrowane) - J.K. Rowling


Harry Potter to postać doskonale znana każdemu miłośnikowi literatury - bohater jednej z najpopularniejszych serii fantastycznych, która zaskarbiła sobie serca ogromnej liczby czytelników, i po którą sięgają osoby w każdym wieku - od dzieci, rozpoczynających dopiero swoją przygodę ze słowem pisanym, po dorosłych, mających już za sobą wiele ciekawych literackich podróży. Ja sama zakochałam się w tej historii, stawiając pierwsze kroki w czytelnictwie i po dzień dzisiejszy z niesamowitą przyjemnością co jakiś czas do niej wracam. Tej jesieni miałam okazję po raz kolejny zgłębić początki przygód Chłopca, Który Przeżył, ale spotkanie to miało zupełnie nowy, wyjątkowy wymiar! A wszystko to za sprawą przepięknego ilustrowanego wydania, przy tworzeniu którego ogromną rolę odegrał Jim Kay, ukazując mi w niesamowity sposób moją ukochaną historię z dzieciństwa. 


Książka jest wydana przepięknie - duży format, twarda oprawa z obwolutą, śliski papier, przejrzysty układ stron i co najistotniejsze - wspaniałe ilustracje! Jim Kay jest niezwykle utalentowanym artystą, a jego wizja tego czarodziejskiego świata, postaci, przedmiotów, mimo że w dużym stopniu odwzorowuje moje wyobrażenia, to ukazuje mi też zupełnie nowe, świeże spojrzenie na wiele szczegółów. Widać tutaj troszkę inspiracji ekranizacją, ale całość jest absolutnie spójna i zgadza się z tekstem powieści. Ilustracje są bardzo różnorodne - mamy portrety, krajobrazy, konkretne sceny, przedmioty, a nawet wycinki ze szkolnych podręczników. Nieraz są to prace przedstawione na dwóch całych stronach, a czasami malutkie obrazki gdzieś w rogu kartki, czy plamy farby w tle tekstu - w każdym razie Jim Kay obecny jest podczas lektury przez cały czas i każdy fragment powieści jest ozdobiony jego dziełami.


„- Szybko! - zawołała matka i trzej chłopcy wsiedli do wagonu. Wychylili się przez okno, nadstawiając policzki do pocałowania, a dziewczynka zaczęła płakać.
- Nie płacz, Ginny, wyślemy ci mnóstwo sów. 
- Przyślemy ci sedes z Hogwartu.
- George!
- Tylko żartuję, mamo.”

„Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Wydanie ilustrowane” to gratka dla każdego miłośnika przygód młodego czarodzieja, a także znakomity wstęp do całej serii. Historia sama w sobie jest niesamowita i do tego stopnia ją uwielbiam, że jak dla mnie mogłaby być wydrukowana nawet na papierze toaletowym i nie umniejszyłoby to jej wartości, aczkolwiek takie dzieła zasługują na piękną oprawę graficzną i na tym polu Jim Kay przeszedł moje najśmielsze oczekiwania! Nie mogę się doczekać przeczytania kolejnych części w takim wydaniu i sięgnięcia po tę ponownie - bo tak samo, jak nie nudzi mnie czytanie tej historii po raz enty, tak samo po raz enty nie znudzi mi się oglądanie i kontemplowanie dzieł genialnego Jima Kaya.

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham, kocham, kocham i jeszcze raz kocham nowe wydania Harry'ego Pottera, z którym nie potrafię się rozstać nawet na 1 dzień!
    Czytałaś już ilustrowaną "Komnatę Tajemnic"?
    Zapraszam na kiełkujący www.filolog-niedoskonaly.blogspot.com, gdzie będzie MNÓSTWO Harry'ego! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety jeszcze nie czytałam, ale baaaaardzo chcę, bo pierwsza część jest przepiękna <3

      Usuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne