23 stycznia, 2014

Top10: książki na zimowe wieczory!


Z dniem dzisiejszym powracam do akcji Top10! Postanowiłam tylko nieco zmodyfikować jej wygląd, wprowadzając własny bannerek. Tematem, który zrealizuję jako pierwszy, jest Dziesięć najlepszych książek na zimowe wieczory! Myślę, że będzie to zestawienie, które choć trochę przybliży Wam to, w czym lubię się zaczytywać w tym okresie i może nawet podłapiecie jakąś ciekawą pozycję :)


Górny rząd to powieści fantastyczne, które u mnie spisują się genialnie w zimowe wieczory! Miasto kości i Mechaniczny anioł opowiadają o przygodach Nocnych Łowców, które z pewnością Was rozgrzeją i dostarczą wyśmienitej rozrywki. Z innej bajki to przeurocza opowieść z nutką magii, a poza tym obowiązkowa pozycja dla miłośników książek. Magiczna gondola to historia z podróżami w czasie, miłością i mnóstwem przygód, a to wszystko w pięknej Wenecji! I ostatnia już tego typu powieść, to Nieśmiertelny. Nie da się określić tej książki w kilku słowach, to po prostu trzeba przeczytać. Baśniowa, z przepięknymi opisami i napisana niewyobrażalnie dobrym stylem. A dlaczego polecam ją właśnie na zimowe wieczory? Sądzę, że teraz najlepiej odczuwalny będzie jej mroczny klimat i wyciśniecie z tej historii wszystko to, co najlepsze. To nie jest książka na letnie popołudnie, na plażę. Polecam ją zawsze na okres zimowy - ciężki, ciemny i ponury, bo on najlepiej komponuje się z tą niekoniecznie szczęśliwą opowieścią.  

Rząd numer dwa to powieści lekkie i przyjemne, które poprawiają humor, umilają leniwe wieczory i pozwalają na chwilkę odprężenia :) Są to obyczajówki, ale na tyle dobrej jakości, że je Wam polecam. Evansa i Sparksa chyba nie muszę przedstawiać, bo to znani autorzy, którzy zawsze doprowadzą mnie do łez i poza tymi dwoma książkami przedstawionymi na kolażu, polecam również inne ich pozycje! Te dwie są po prostu mi najbliższe ;) Podobnie sprawa ma się z Gabrielą Gargaś, która na dzień dzisiejszy jest moją ulubiona polską autorką! Również zawsze mnie wzruszy, oczaruje pięknymi cytatami i nauczy ważnych wartości. Z kolei dwie ostatnie pozycje to przesympatyczne romanse, po które lubię sięgnąć w gorszy dzień. Napisane lekko i przyjemnie, czyta się błyskawicznie!

Znacie któreś z tych książek? A może polecicie mi coś od siebie?  

14 komentarzy:

  1. Jedyne z czym się spotkałam to Nocni Łowcy oraz Ostatnia piosenka tylko, że w wersji filmowej natomiast Z innej bajki jest już na mojej długiej liście książek, które koniecznie muszę mieć! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnią piosenkę czytałam tak samo jak Miasto Kości, a z Innej bajki bardzo chciałabym przeczytać, to jest moje must have :) Zainteresowałas mnie Nieśmiertelnym, nie słyszałam o tej książce : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam Nieśmietelnego! Nie jestem pewna czy każdemu przypadnie do gustu, ale warto spróbować, bo można odkryć perełkę ;)

      Usuń
  3. Książki "Magiczna gondola" za nic w świecie bym nie poleciła, ale za to powieści Cassandry Clare jak najbardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z "Magiczną gondolą"- lekka i przyjemna powieść ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. " Obiecaj mi" genialne . " Miasto kości" oraz " Mechaniczny anioł" mam w planach. Miło wspominam też książkę " Ostatnia piosenka".

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznaję się bez bicia, że nie czytałam żadnej z tych książek, chociaż o większości słyszałam cykle 'Dary Anioła' i 'Diabelskie Maszyny' mam zamiar niedługo rozpocząć, ale nie wiem kiedy to właściwie nastąpi. Na pewno przeczytam też książkę Evansa i Kleypas oraz "Magiczną gondolę", ale kiedy to nastąpi, czas pokaże...
    Bardzo przyjemna notatka, pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Na pewno będzie więcej tego typu zestawień, więć zapraszam serdecznie ;)

      Usuń
  7. Oczywiście zgadzam się co to Miasta kości! Jace to dopiero rozgrzewa... oczywiście chodzi o to, że tak się człowiek (czyt. dziewczyny i kobiety) śmieją z jego żartów! ;P
    "Diabelskie maszyny" jeszcze przed mną, lecz mam w planach z racji tego, że pani Clare pisze ciekawie, a Will podobno dorównuje Jace'owi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, Jace'a nikt nie przebije :D Will rzeczywiście nieco przypomina Jace'a, ale mimo wszystko wciąż wolę tego drugiego. Za to "Diableskie maszyny" powalają klimatem i ogólnie fabułą. Baardzo polecam!

      Usuń
  8. W sumie ta akcja to pomysł Kreatywy, więc nie rozumiem idei zmiany banerka :DDD
    A takie zestawienie jest bardzo interesujące, w moim co prawda są zupełnie inne książki, ale dobrze jest mieć pod ręką przygotowany zestaw na długie zimowe wieczory:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idea jest taka, żeby wprowadzić coś od siebie! :D A że zamuję się grafiką, to czemu nie? Kiedy ktoś pyta o tę akcję, zawsze podaję namiary na Kreatywę, więc od razu wiadomo kto jest "matką" tej akcji :D
      A Twojego zestawienia jestem bardzo ciekawa, dlatego już szukam ;)

      Usuń
  9. "Miasto Kości", "Mechaniczny anioł", "Magiczna gondola" oraz "Jutra może nie być" już za mną. Każda książka świetna i warta uwagi :)
    Ciekawa jestem natomiast książki Picoult :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam żadnej z nich. Ale poluję na na Mechanicznego anioła oraz Miasto kości.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne