16 grudnia, 2012

Świątecznie: Robimy amoniaczki!

Cześć!
Dziś mam dla Was post świąteczny, w którym przybliżę Wam nieco proces tworzenia amoniaczków :D Ciastka lubi chyba każdy, a te są wyjątkowo łatwe w przygotowaniu i przepyszne! 


Składniki:

  • 60dkg mąki 
  • 2 żółtka
  • 2 całe jajka
  • 1 margaryna
  • 2 łyżeczki amoniaku
  • 3/4 szklanki cukru
  • 4-5 łyżek śmietany
  • cukier waniliowy
  • (opcjonalnie) foremki

Sposób przygotowania:

Mąkę posiekać z margaryną bardzo drobno. Następnie dodać dwa żółtka i dwa całe jajka, 3/4 szklanki cukru, cukier waniliowy, 4-5 łyżek śmietany i dwie łyżeczki amoniaku na śmietanę. Zagnieść ciasto, rozwałkować je na ok. 2 cm i przy pomocy foremek wyciąć kształty ciastek. Każde z ciastek umoczyć w białku i cukrze, po czym rozłożyć je na brytfance. Piec w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok. 10 minut (aż nabiorą rumianego koloru).



GOTOWE!


Są cieplutkie, miękkie, chrupiące i roznoszą niesamowity zapach. Idealne ciacha na święta! :D

***

Mój blog przekroczył właśnie 30000[!] wyświetleń za co ogroomnie Wam dziękuję! To, że tu zaglądacie motywuje mnie do dalszego działania i pisania. Jeszcze raz dziękuję i cały czas zapraszam ponownie :)

10 komentarzy:

  1. Świetny przepis, aż spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś je jadłam... tylko gdzie? Jedno wiem na pewno - są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robiłam kiedyś ciastka z amoniakiem. Ee nie powiedziałabym , ze ładnie pachniało :D Ale dobre są ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, u mnie na święta to tylko pierniczki :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam jeszcze amoniaczków :) niestety.
    Może kiedyś spróbuję, ale w tym roku jeszcze będę wierna piernikom ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Wydaje mi się, że kiedyś jadłam już takiego ciasteczka, tylko nie mogę sobie przypomnieć gdzie. ^^ Chętnie odświeżę sobie pamięć i wypróbuje tym samym twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie je z babcią robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jadłam jeszcze, ale wiem że po Twoim wpisie, to niedługo się zmieni:)

    OdpowiedzUsuń
  9. It's enormous that you are getting ideas from this paragraph as well as from our argument made at this time.

    Stop by my page ... pożyczki pozabankowe

    OdpowiedzUsuń
  10. I don't know if it's just me or if perhaps everyone else encountering issues with your
    blog. It looks like some of the text in your posts
    are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them
    too? This may be a issue with my web browser because I've had this happen before. Kudos

    my web-site pożyczki pod zastaw opole

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne