22 listopada, 2012

Wybranka Bogów, część 2 - P.C. Cast

Autor: P.C. Cast 
Wydawnictwo: Mira
Ilość stron: 364
"Nawet największy wojownik, gdy zostanie ranny, krwawi..."

"Gdy rozpocznie się decydujące starcie, Shannon przekona się, ile tak naprawdę jest w niej zwykłej nauczycielki, a ile walecznej bogini..." 


Phyllis Christine Cast jest amerykańską pisarką fantasy i romansów dla młodzieży. Obecnie mieszka w stanie Tulsa, gdzie naucza języka angielskiego w gimnazjum. Największą sławę przyniósł jej wampiryczny cykl „Domu Nocy”, który napisała wraz z córką, Kristin Cast. Seria została różnie odebrana przez czytelników  „Wybranka Bogów, tom 2” to kolejny tom cyklu  „W kręgu mocy Partholonu”.

W poprzednim tomie serii „W kręgu mocy Partholonu” poznałam Shannon - energiczną i żywiołową nauczycielkę języka angielskiego. To właśnie ona za sprawą magicznej celtyckiej wazy przeniosła się do świata mitycznego Partholonu. W jednym momencie jej życie obróciło się o sto osiemdziesiąt stopni. Musiała przywyknąć do tego, że teraz jest Wybranką Epony i Wielką Kapłanką, na której polegają wszyscy mieszkańcy. W drugim tomie jest już szczęśliwą żoną ClanFintana. Nie ma jednak okazji by długo cieszyć się spokojnym życiem u jego boku. Jej wspaniałą przygodę zakłócają bowiem mroczne siły. Do granic Partholonu zbliżają się okrutni Fomorianie, którzy porywają kobiety by wykorzystywać je do rodzenia im potomstwa. Shannon za wszelką cenę pragnie chronić Partholon przed wrogami. Jak rozegra się ostateczna potyczka?

Pierwszy tom „Wybranki Bogów” podobał mi się bardzo, jednak czytałam go dość powoli - głównie dlatego, że niewiele się w nim działo. Natomiast część drugą pochłonęłam w niewiele ponad trzy godziny, co dla mnie jest swego rodzaju osiągnięciem. W dalsze losy Shannon wciągnęłam się bardzo i aż żal było mi przewracać ostatnią kartkę. Tutaj akcja znacznie przyspiesza przez co czyta się bardzo szybko, a książka ciekawi zamiast nużyć. Urzekł mnie humor, którego w tej książce jest pełno, swobodny styl autorki i genialnie stworzony świat. Podobnie jak w tomie pierwszym nie brakuje tutaj barwnych opisów, które sprawiają, że wszystkie przedstawione miejsca są niemal namacalne.

Da się zauważyć jak główna bohaterka dojrzewa, rozwija się wraz z kolejnymi etapami lektury. Z dość szarej nauczycielki angielskiego przeobraża się w odważną, rezolutną, wspaniałą wojowniczkę i przywódczynię. Mimo tego nie traci swojego wesołego usposobienia i poczucia humoru. Ciągle jest tą bohaterką, którą w pierwszej części polubiłam, z którą się utożsamiłam i w jakiś sposób związałam. Ba! To ta sama urocza osóbka, jednak doroślejsza i z nowymi dobrymi cechami.

Język, podobnie jak w pierwszym tomie, to mieszanka współczesnego ze staroświeckim, który pasuje do czasów w jakich znajduje się Shannon. P.C. Cast ma zwiewne, lekkie pióro, także książkę czyta się bardzo dobrze. Również od strony technicznej ten tom jest zdecydowanie lepszy od poprzedniego. Literówek jest znacznie mniej, a błędy stylistyczne nie są tak rażące. W dodatku fabuła jest dużo ciekawsza - mamy przygotowania do bitwy, wrogów, upiorne mary senne i wielką potyczkę.

Podsumowując, polecam Wam zapoznanie się z „Wybranką Bogów”. Nawet jeżeli średnio przypadnie Wam do gustu pierwsza część, przeczytajcie, bo gwarantuję że druga jest dużo lepsza!

Za udostępnienie egzemplarza do recenzji dziękuję ślicznie Wydawnictwu Mira/Harlequin!


Książkę można nabyć w korzystnej cenie w księgarniach:
FONT polska księgarnia
Gandalf

19 komentarzy:

  1. Mam za sobą bodajże pięć części "Domu Nocy", więc jeszcze nie zakończyłam całego cyklu, co mam zamiar w końcu zrobić. Dopiero po tym możliwe, że sięgnę po "Wybrankę bogów", chociaż przyznam, że jakoś nie ciągnie mnie na razie do niej.

    OdpowiedzUsuń
  2. juz od dłuższego czasu ciekawi mnie ta seria, ale oczywiscie zawsze brak czasu i kasy zeby ja zakupic:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się: cz. 2 jest o wiele lepsza!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pc. Cast kojarzy mi się przede wszystkim z serią "Dom Nocy" na widok, której mam ochotę się rozpłakać z niemocy, że takie 'coś' zostało okrzyknięte mianem bestseller'a! Przechodząc, jednak do "Wybranki bogów" pierwszy tom ciągle przede mną i na razie nie planuję tego zmienić..
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba jednak odpuszczę sobie tę serię...

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam sporo zachęcających recenzji, więc czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak najbardziej się z Tobą zgadzam :D Ten tom jest znacznie lepszy i ciekawszy niż poprzedni :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Obie części posiadam, ale nie mogę się przemóc do przeczytania ich. Na pewno jednak kiedyś to uczynię :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm sama nie wiem, jakoś autorka nie kojarzy mi się zbyt dobrze:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dom Nocy czytałam i jakoś mnie nie zachwycił, dlatego teraz jestem dość sceptycznie nastawiona do tej autorki :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię autorkę, więc pewnie i tę serię kiedyś dorwę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dom Nocy jest masakrą, ale teraz w konkursie wygrałam zestaw książek, w którym znalazł się ten tom i poprzedni, więc chyba siłą rzeczy dam pani Cast jeszcze jedną szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domu Nocy nie czytałam - także nie oceniam - jednak Wybranka wśród innych paranormali prezentuje się całkiem dobrze :D

      Usuń
  13. Na razie nie mam chęci sięgnąć po te książki. Może kiedyś, jak stosik tych ciekawszych się zmniejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. świetny blog :)

    obserwuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Kupię i przeczytam na pewno ;) Nadal z niecierpliwością czekam na recenzje książki Bobbi Browna ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie ją opisałaś ;)

    Zapraszam na konkurs - do wygrania piękny naszyjnik ;)
    Warto spróbować :D
    http://agelamarvelous.blogspot.com/2012/12/contest-with-toowee.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne