29 czerwca, 2013

Z innej bajki - Jodi Picoult & Samantha Van Leer


Autor: Jodi Picoult & Samantha Van Leer 
Wydawnictwo: Prószynski i S-ka
Ilość stron: 312

„Wiecie, czego nikt nie mówi o miłości? Że złamane serce boli jak diabli.”

 
 
 

Czytanie jest jedną z najbardziej przystępnych i najprzyjemniejszych form przenoszenia się w inną rzeczywistość. Stanowi doskonałą odskocznię od codziennego życia, ucieczkę od problemów i trosk. Często zdarza się, że czytelnik tak dobrze czuje się w książkowej rzeczywistości, iż najchętniej pozostałby w niej już na stałe i przeżywał przygody razem z bohaterami. A gdyby spojrzeć na to z innej strony? Zastanowić się, czy książkowe postaci lubią odgrywaną przez siebie rolę? Może w przeciwieństwie do czytelników chcą wręcz uciec ze swojej bajki?  Tego właśnie pragnął jeden z bohaterów najnowszej powieści Jodi Picoult „Z innej bajki”.

 Piętnastoletnia Delilah McPhee nie jest lubiana w szkole. Ma tylko jedną przyjaciółkę, a całe jej życie towarzyskie opiera się na zamienieniu kilku słów z rówieśnikami. Pewnego dnia w bibliotece w jej ręce wpada bajka dla dzieci o intrygującym tytule – „Z innej bajki”. Choć to dość dziecinne i infantylne, Delilah zakochuje się w głównej postaci – księciu Oliverze – i ciągle powraca do znanej już na pamięć historii. Kiedy pewnego dnia na jednej z książkowych ilustracji pojawia się szachownica, której wcześniej tam nie było, dziewczyna zaczyna coś podejrzewać. Tymczasem Oliver ma już dosyć odgrywania w kółko tej samej roli i za wszelką cenę chce wydostać się z książki. Zazwyczaj czytelnicy, przewracając strony, zauważają tylko cukierkową historię ze szczęśliwym zakończeniem, ale Delilah jest inna. Kiedy książę zaczyna wysyłać jej dyskretne znaki, dziewczynie udaje się nawiązać z nim kontakt.


Cała recenzja po kliknięciu w banner:

10 komentarzy:

  1. Niedawno czytałam o tej książce na innym blogu i zdecydowanie podoba mi się to, co o niej czytam. Muszę w końcu przeczytać książki Picoult, a tę może na początek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jak fajnie, że zyskała tak wysoką ocenę :) Bardzo lubię twórczość Picoult, chciałabym mieć większość pozycji w własnej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie przed chwilą czytałam inną recenzję tej książki i tylko się utwierdzam teraz, że bardzo ją chcę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z twórczości Picoult poznałam na razie "Jak z obrazka", a na półce czeka na mnie jeszcze "Drugie spojrzenie". "Z innej bajki" bardzo mnie zainteresowało i jestem pewna, że wkrótce sięgnę po tą książkę :-)

    Pozdrawiam i zapraszam:

    im-bookworm.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę mam na swojej półce. Tylko czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam jedną książkę autorstwa Jodi Picoult i jakoś nie przypadła mi ona do gustu. Mam jednak zamiar dać jeszcze szansę twórczości tej pisarki ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię książki tej autorki, jednak po tą nie miałam jeszcze okazji sięgnąc. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planie ową książkę :)
    I w ogóle piękny baner główny - aż mam ochotę prosić cię żebyś mi coś zrobiła :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale opis jak najbardziej mnie do tego zachęcił.
    Po przeczytaniu również opisze swoje wrażenia na jej temat.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Tyle się ostatnio mówi o tej ksiązce, ze chyba muszę ja przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne