11 kwietnia, 2012

Wampiry wśród nas. Ukryta prawda - Konstantinos



Autor: Konstantinos  
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii  
Ilość stron: 220


Ta łamiąca stereotypy publikacja pozwoli odróżnić prawdę od fikcji. O ile się tego nie boisz...




Od jakiegoś czasu w literaturze młodzieżowej bardzo często spotyka się wampiry. Chyba każdy z nas kojarzy sagę Zmierzch autorstwa Stephanie Meyer, gdzie opisana została miłość łącząca nastolatkę z wampirem. Wyobrażenia o tych postaciach są bardzo różne. Od tych o wyglądzie zwyczajnych ludzi, których serca przebija się kołkiem, do tych nieziemsko przystojnych, którzy błyszczą w słońcu. W niniejszej publikacji, Konstantinos przedstawia najróżniejsze formy tych postaci i omawia wiele związanych z nimi kwestii.

Wampiry wśród nas. Ukryta prawda to wielkie kompendium wiedzy na temat wampirów. Autor dzieli te postaci na cztery konkretne grupy: nieśmiertelni krwiopijcy, śmiertelni krwiopijcy, mimowolne wampiry widmowe oraz świadome wampiry widmowe. Konstantinos opisuje gatunki tych stworzeń, przekazuje wiele starożytnych wierzeń i teorii, które mają za zadanie wyjaśnić istnienie wampirów, a także przestrzega jak uchronić się przed ich atakami. Bardzo ciekawe były dla mnie rozdziały, w których autor zawarł legendy i opowieści, które słyszał od innych ludzi. Interesujące były również listy, które zostały ponoć napisane przez wampiry. Większość wydała mi się po prostu bujdą, ale niektóre potrafiły mnie zaintrygować i być może było w nich jakieś ziarenko prawdy.

Konstantinos pisze ciekawie i choć jego publikacja to praktycznie same informacje, potrafił przedstawić je w interesujący sposób. Dodatkowo wiadomości są bardzo przejrzyście pogrupowane i ułożone z uwzględnieniem chronologii. Warto zwrócić także uwagę na bardzo ładne wydanie. Okładka jest utrzymana w ciemnych barwach i przedstawia postać wampira, który w całej publikacji odgrywa główną rolę. Czcionka oraz kartki są odpowiednio wyważone i uprzyjemniają czytanie. Na każdej stronie znajdują się także malutkie ładne zdobienia, miłe dla oka.

Wszystko zawarte w tej książce, cała ta wiedza dla jednych może być świetną publikacją, natomiast inni mogą uznać ją za śmieszną. Ja osobiście podchodzę do tego z dystansem i staram się ocenić ją obiektywnie. Na pewno jest to ciekawy zbiór informacji i warto po niego sięgnąć choćby dla ciekawostki i możliwości spojrzenia na to z nieco innej strony. Mi książka przypadła do gustu i a czystym sercem mogę ją polecić.

Moja ocena: 7/10  


Za możliwość zgłębienia wiedzy o wampirach ogromnie dziękuję Wydawnictwu Studio Astropsychologii!

10 komentarzy:

  1. Jeszcze nie wiem czy przeczytam ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Możliwe, że przeczytam, póki co muszę nadrobić zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna książka :D
    Polecam każdemu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam. Najbardziej podobały mi się listy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam, ale autor zupełnie mnie nie przekonał. Dla mnie te rewelacje brzmiały zbyt abstrakcyjnie i dziwacznie.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam, że o wampirach napisano już wszystko, ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałam, dlatego chętnie bym przeczytała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mimo ciekawej recenzji po ksiązkę nie sięgnę. Zupełnie nie mogę się przekonać, mimo że czytałam już sporo pozytywnych opinii na jej temat. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na dzień dzisiejszy mam dość wampirów, ale kto wie.Pozdrawiam i zapraszam do mnie na nowego posta ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem zaintrygowana tą lekturą. Jeżeli wpadnie mi w ręce to z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja kupiłam sobie kiedyś jakieś kompendium wiedzy z Harrego Pottera i mam wrażenie że to może być podobna książka :) Ciekawe uzupełnienie informacji :) Mi pewnie przypadnie do gustu :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne