02 lipca, 2015

Z tobą się nie nudzę - Alice Clayton


Autor: Alice Clayton
Wydawnictwo: Pascal
Ilość stron: 400


„Stosowanie wulgaryzmów to sztuka. Jeśli robisz to za często, staje się nudne. A jeśli w ogóle z tego rezygnujesz, to coś cię omija. 




Caroline i Simon są w sobie szaleńczo zakochani. Kto by pomyślał, że irytujący sąsiad zza ściany tak namiesza projektantce w głowie? Para spędza ze sobą kolejne dni, tygodnie, miesiące... Zarówno Caroline, jak i Simon są zupełnie pochłonięci pracą. Szefowa projektantki wyjeżdża i zostawia na jej głowie niemal całą firmę, z kolei jej ukochany ciągle wyjeżdża na kolejne sesje zdjęciowe w różnych zakątkach świata. Obojgu pasuje taki układ - związek na odległość im służy, uczucie i namiętność pomiędzy nimi nie gaśnie. Jednak pewien wspólny wyjazd sprawia, że Simon pragnie zmienić coś w swoim stylu życia. Pragnie się ustatkować, stworzyć na nowo rodzinę. Co na to Caroline? Jak wypadną rozmowy o wspólnej przyszłości?

„Z tobą się nie nudzę” to kontynuacja przygód Caroline i Simona z powieści „Nie dajesz mi spać”. Ta część cyklu wypada w moich oczach nieco słabiej niż jej poprzedniczka. Mniej w niej tego dynamizmu jakim zaskakuje pierwszy tom, jest zdecydowanie spokojniejsza i bardziej stonowana. Pokusiłabym się również o stwierdzenie, że wątki są mniej ciekawe. To wszystko nie sprawia jednak, że książki nie czyta się z podobnym zaangażowaniem i przyjemnością. Wciąż nie brak tutaj wyśmienitego humoru, który idealnie trafia w mój gust. Alice Clayton to mistrzyni w budowaniu zabawnych dialogów oraz sytuacji, a także w dobieraniu wspaniale działających na zmysły określeń przy opisywaniu jedzenia, wnętrz i krajobrazów. Jej styl pisania to jedna z głównych zalet tego cyklu. Clayton operuje lekkim piórem, a jej historie są niezwykle wciągające, przez co każdą z książek czyta się niezwykle szybko i przyjemnie.

„-Wszystkiego dobrego na nowej drodze życia i powodzenia w wyborze płytek. - Obróciłam się na pięcie i wpadłam na sprzedawcę. Wyprostowałam się, przeprosiłam go i dość głośno zapytałam: 
-Mój chłopak lubi posuwać mnie na wyspie kuchennej. Jakie płytki poleca pan do jej wyłożenia?
Niewiarygodne, ale facet pokazał mi kilka rodzajów.”

„Z tobą się nie nudzę” opowiada głównie o życiu Caroline i Simona w związku. O tym jak radzą sobie oni w relacji na odległość, jak godzą miłość z pracą, obowiązkami, i wreszcie, jak planują wspólną przyszłość. Autorka pokazuje jak ciężko jest osiągnąć kompromis, jak dostosować się do potrzeb drugiej osoby, jak trudno przeorganizować swoje życie, by dzielić je z kimś nie tylko na własnych warunkach. Caroline i Simon to dwie silne osobowości, które muszą nauczyć się jak być razem, jak rozwiązywać nieuniknione konflikty i jak kochać bez względu na wszystko. Ten tom jest więc zdecydowanie bardziej refleksyjny i emocjonalny, zostawia gdzieś w tyle ten lekki flirt, skupiając się na poważniejszych uczuciach. 

Podsumowując, kolejna część serii o Caroline i Simonie podobała mi się nieco mniej niż jej poprzedniczka, jednak wciąż oceniam ją bardzo dobrze. Fabuła znów nie jest wyjątkowo oryginalna czy wychodząca poza schematy, jednak środki jakimi została przedstawiona, a także świetni bohaterowie rekompensują to w zupełności! Polecam serdecznie tą, jak i poprzednią część serii i gwarantuję świetną zabawę podczas czytania.

2 komentarze:

  1. Jakoś nie przekonuje mnie ta seria. Wydaje się płytka i banalna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fabuła oklepana, ale całość świetnie napisana i czyta się znakomicie, więc warto dać szansę :D

      Usuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne