09 września, 2011

Miasto Kości - Cassandra Clare

Tytuł: "Miasto Kości".
Seria: "Dary Anioła" (Tom I).
Autor: Cassandra Clare.
Ilość Stron: 508.
Wydawnictwo: MAG.

Opis Wydawcy:
Dziewczyna, ze skłonnością do wpadania w tarapaty,wampir który zmaga się ze swoją mroczną naturą, półanioł, pogromca demonów. Połączyła ich miłość i walka, dzieli ich wszystko. Razem wkraczają do... Miasta Kości

Recenzja:
Z tą książką zetknęłam się na wielu portalach i blogach książkowych. Po kilku miesiącach zwłoki zakupiłam całą trylogię "Dary Anioła" (już tak mam, że jak zacznę kupować serię, to muszę mieć ją całą). Mniejsza już o moje upodobania, przejdźmy do oceniania książki.

Pierwsza rzecz to bohaterowie.
Mamy Clary - nastolatkę z rudymi loczkami, która czasem jest mocno wkurzająca. Mieszka z matką. Wszystko niby układa się dobrze, do czasu. Pewnego dnia, Clary wraca do domu, ale nie zastaje w nim matki, a mieszkanie jest pokieraszowane. Lekko przerażona dziewczyna udaje się na przeszukanie pomieszczeń. W tym miejscu akcja zaczyna się zagęszczać. Pojawiają się różnej maści demony i inne potworki, no i oczywiście Jace. Przystojny, arogancki i zarozumiały Nocny Łowca. Dokładnie takie było moje pierwsze wrażenie. Ale po lekturze widzę, że to tylko pozory. Jak przystało na Nocnego Łowcę chce wychodzić na 'twardego'. No nic, w każdym razie Clary i Jace zostają parą i są razem szczęśliwi, przez pewien czas. (Wiem, że chcecie wiedzieć co się stało! Przeczytajcie!)
Kolejny bohater to Simon. Cichy przyjaciel Clary, po uszy w niej zakochany. Poza chodzeniem wszędzie za Clary, gra z kolegami w zespole.
Gdy pojawia się przystojny i waleczny Jace, Simon powoli traci nadzieję na to, że kiedykolwiek będzie ze swoją przyjaciółką. Chwilowo traci nią zainteresowanie, gdy spotyka Isabelle Lightwood, piękną, przybraną siostrę Jace'a. Izzy stara się go ignorować, ale widząc jak ten Przyziemny za nią 'lata', postanawia się nim zabawić. Niestety nic dobrego z tego nie wychodzi. Można powiedzieć, że dzięki koleżance Simon bliżej poznał świat zwierząt... (;D)
Dalej mamy Aleca. To rodzony brat Isabelle i przybrany brat Jace'a. Jest przystojny i tajemniczy. Podobnie jak siostra i matka, ma czarne włosy, ale poza tym piękne, nebieskie oczy. Okazuje się być homoseksualistą, ale i on, i jego siostra starają się to ukrywać.
Kolejna postać to Hodge. Profesor 'zarządzający' Instytutem. Pierwsze wrażenie: miły, pomocny pan. No cóż, czasem pierwsze spojrzenie na człowieka może być mylne...
Luke. najlepszy przyjaciel matki Clary, Jocelyn, Nocny Łowca i jeden z członków kręgu. Aktualnie jest wilkołakiem. Z początku wydawał mi się fałszywy, ale później się do niego przekonałam.
I ostatnia w ważniejszych postaci, Valentine. Zły, okrutny Nocny Łowca, nagle po wielu latach powraca i chce zdobyć Kielich Anioła, który prawdopodbnie posiada jego była żona, Jocelyn. Wiele lat temu założył krąg, do którego należało wielu Nocnych Łowców, m.in. Jocelyn, Luke, Lightwoodowie. Jeśli chodzi o wygląda, to wiadomo, że jego włosy są białe jak śnieg, a oczy kruczoczarne.

W książce jest użytych naprawdę mnóstwo fantastycznych motywów. Mamy wampiry, wilkołaki, demony, Nocnych Łowców, Cichych Braci, anioły, wiedźmy, runy i tajemnicze urządzenia jak na przykład stelle. Mimo tej różnorodności, wszystko składa się w świetną całość. Serdecznie polecam tę powieść!

No i... Jace <3  
Moja ocena: 10/10

12 komentarzy:

  1. To jedna z moich ulubionych serii. :) Nie mogę już doczekać się piątej części, na którą przyjdzie mi jeszcze trochę poczekać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę w domu - podobała mi się, ale nie wciągnęła mnie jakoś szczególnie... chociaż przyznam, że Jace jest najmocniejszą stroną fabuły haha :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero zapoznaję się z tą serią, ciągle czytam pochlebne recenzje, a nie mam kiedy przysiąść i przeczytać pierwszą cześć od a do z:)
    Cieszę się, że wysoko ją oceniłaś, zapewne zasługuje na to:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytaj, bo naprawdę warto! Już czekam na Twoja opinię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dary Anioła to chyba moja ulubiona seria, albo jedna z ulubionych ;)
    PS. O tak, Jace <3

    OdpowiedzUsuń
  6. KOCHAM. Jedno słowo którym opisuję tę książkę, serię do 3 części :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele już słyszałam o tej serii i mam wielką ochotę ją przeczytać, ale okładki moim zdaniem są okropne ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piąta część na szczęście już w grudniu, a tymczasem jestem w trakcie czytania drugiego tomu, który zapowiada się bardzo obiecująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Patrzę tylko na okładkę Miasta Kości i mi się mordka cieszy.:D Kocham DA!

    OdpowiedzUsuń
  10. Haha, idealnie podsumowałaś na koniec - Jace :D Zgadzam się w 100%, Dary Anioła to z lepszych serii, jakie czytałam i należy do moich najukochańszych ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapowiada się naprawdę dobrze i ciekawi mnie tan Jace :) Z wielką chęcią przeczytam kiedyś całą tą serię :) Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  12. Hm, mam zamiar przeczytać te Dary Anioła, ale chyba będą musiały jeszcze poczekać ... w każym razie recenzja dobra ; ) Polecam też mojego bloga
    http://percowato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne