23 września, 2012

Chiński nie gryzie! - Katarzyna Kocyba, Zuzanna Kołucka


Autor: Katarzyna Kocyba, Zuzanna Kołucka  
Wydawnictwo: Edgard
Ilość stron: 184
Czas trwania (CD): 78 min

CHIŃSKI nie gryzie! to kurs, z którym:
- aktywnie uczysz się języka od podstaw,
- poznajesz chińskie pismo,
- praktycznie trenujesz znajomość gramatyki,
- uczysz się gotowych zwrotów konwersacyjnych,
- przyjemnie poznajesz użyteczne słownictwo.


Nauka języków obcych stała się ostatnimi czasy bardzo popularna zarówno wśród młodzieży, jak i dorosłych. Nie ma co się dziwić - w końcu taka wiedza przydaje się w wyjazdach za granicę, w kontaktach z osobami innych narodowości, czy też w poszukiwaniu dobrej pracy. Podstawą takiej nauki jest na pewno przyjemny sposób nabywania wiedzy i jej wiarygodne źródło.

Wydawnictwo Edgard ma w swojej ofercie bardzo ciekawą serię Nie Gryzie!, która przedstawia kursy językowe skupione w podręcznikach i na płytach. Postanowiłam wypróbować którąś książkę z tej serii i padło na język chiński. Dlaczego? Od dawna mnie on intrygował i miałam wielką ochotę na zapoznanie go troszkę bliżej. Cóż, okazało się, że wybrałam świetną pozycję na rozpoczęcie mojej przygody z chińskim. To kurs od postaw - dla osób, które dopiero zaczynają, także idealnie wpasował się w moje potrzeby.

Chiński nie gryzie! to nie podręcznik wypełniony monotonnymi wiadomościami, ale książka pełna ważnych zagadnień, wielu ciekawostek, a także całej masy ćwiczeń utrwalających i sprawdzających nabytą wiedzę. Książka dla ułatwienia została podzielona na kilkanaście rozdziałów: o języku i piśmie, wymowa, pierwsze kontakty, kraje i narodowości, liczny i czas, człowiek i rodzina, jedzenie, zakupy, mój dom, mój dzień, sport i czas wolny, podróże, praca. Dodatkowo na końcu znajdziemy ogólny słowniczek chińsko-polski oraz odpowiedzi do zadań.

Podręcznik jest pięknie wykonany. Całość utrzymana jest w przyjemnych odcieniach zgaszonej zieleni, która wprowadza trochę koloru na karty książki. Co jakiś czas pojawiają się zabawne i świetnie wykonane ilustracje, a także urozmaicające naukę tabelki i wykresy. Świetnym dodatkiem jest płytka CD trwająca aż 78 minut, która przydaje się przy wielu ćwiczeniach, pomaga przyswoić wymowę wyrazów oraz ćwiczy rozumienie ze słuchu.

Chiński nie gryzie! to świetny podręcznik z innowacyjnymi i atrakcyjnymi metodami nauczania. Doskonale sprawdzi się u osób dopiero rozpoczynających naukę, dla których będzie ciekawym wprowadzeniem, jak i u "starych wyjadaczy", dla których będzie miłym sposobem na sprawdzenie swoich umiejętności. Jak najbardziej polecam na skorzystanie z tego lub innego kursu z tej serii. Z pewnością się nie zawiedziecie!

Moja ocena: 10/10

Za udostępnienie egzemplarza do recenzji ślicznie dziękuję Wydawnictwu Edgard! 

Książkę można nabyć w korzystnej cenie w księgarniach:

11 komentarzy:

  1. Mam ten kurs i jestem z niego bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam Japoński. Jeszcze się nie uczyłam, tylko zajrzałam i przejrzałam, ale to naprawdę kawał dobrej publikacji ; )

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ten kurs, ale do hiszpańskiego i portugalskiego. Z pierwszego jestem mega zadowolona, z drugiego troszkę mniej z powodu braku płyty. Ogólnie jeżeli chodzi o tej tytuł, to jestem bardzo na tak ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym taki chciała ale może francuski? Piękny nagłówek **

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny sposób na naukę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chiński to nie "mój" język :D

    OdpowiedzUsuń
  7. może kiedyś skorzystam, ale nie wiem czy będzie to akurat chiński ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam na swojej półce zarówno kurs z angielskiego jak i włoskiego oba świetnie się sprawdziły, dlatego ja również polecam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostałaś OTAGOWANA *.* szczegóły tutaj - http://cassiemiedzyksiazkami.blogspot.com/2012/09/zostaam-otagowana-dd.html przeczytaj cały post ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. OOOOO!! :D Chińskiego to ja bym się z chęcią pouczyła ;p

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne