06 września, 2016

Real - Katy Evans

Autor: Katy Evans
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Ilość stron: 401

„Jest skomplikowany i złożony niczym labirynt, w którym chcę się zgubić. Jest moim wojownikiem i naprawdę chcę walczyć, by z nim być.”





Po wielkim „boomie” na trylogię „Pięćdziesiąt twarzy Greya” coraz więcej czytelniczek sięga po literaturę erotyczną. Obecnie na rynku wydawniczym pojawia się mnóstwo takich powieści - pozostaje pytanie - po które naprawdę warto sięgać, a które to słabo napisane historie oparte na schematach dobrze nam już znanych choćby właśnie z książek E.L. James? Ciężko ocenić po samej okładce czy krótkim opisie, dlatego ja często po prostu ryzykuję. Tak też było w przypadku książki „Real” autorstwa Katy Evans. 

Brooke Dumas jest młodą, atrakcyjną kobietą, która aktualnie skupia się na znalezieniu dobrej pracy w swoim zawodzie rehabilitantki. Podczas pewnego wieczoru idzie z przyjaciółką na jedną z podziemnych walk bokserskich, gdzie spotyka osławionego Remingtona Tate'a - awanturnika, silnego zawodnika i temperamentną osobowość. Kiedy ich oczy się spotykają, obydwoje czują pewien magnetyzm, wzajemne przyciąganie. Brooke otrzymuje od asystenta boksera propozycję dołączenia do zespołu pracowników w charakterze rehabilitantki sportowej. Tak rozpoczyna się jej przygoda w niebezpiecznym podziemnym bokserskim kręgu... a także gorący romans z samym Remingtonem. Czy ten początkowo niewinny flirt będzie miał szansę przerodzić się w coś poważniejszego? Czy porywcza natura Tate'a nie będzie dla nich przeszkodą?

„Mam wrażenie, jakby mnie naznaczał. Jakby przygotowywał mnie do czegoś wielkiego. Czegoś, co może zmienić i zrujnować moje życie.”

W powieściach erotycznych bardzo łatwo o przekroczenie granicy dobrego smaku. Zarówno jeśli chodzi o język, jakim posługuje się autor, o same zdarzenia, jakie rozgrywają się na kartach książki, a także o proporcje pomiędzy scenami seksu, a pozostałymi wątkami. W przypadku „Real” żadna z tych granic nie została przekroczona. Katy Evans pisze w sposób bardzo prosty i subtelny, używając też ostrzejszych zwrotów, tam, gdzie one idealnie pasują. Namiętność i pożądanie pomiędzy bohaterami jest wręcz namacalne. Chyba każda z czytelniczek marzy o takim romansie, jak ten Brooke i Remingtona, a ich historię śledzi, tak jak ja, z zapartym tchem. 

Główni bohaterowie to bardzo mocne osobowości. Obydwoje bywają uparci i zdeterminowani, kiedy wyznaczą sobie jakiś cel. Brooke to postać, którą da się lubić, mimo że jej decyzje i zachowania bywają nieraz nieco infantylne i irytujące. Jej wewnętrzne rozterki i wątpliwości są za to jak najbardziej zrozumiałe i myślę, że dobrze znane każdej kobiecie. Remington natomiast, to postać bardzo tajemnicza, posiadająca swoją mroczną przeszłość i skomplikowany charakter. Ten przypominający wyglądem greckiego boga awanturnik jest bohaterem, którego pokocha chyba każda czytelniczka. Jednocześnie dziki i nieokiełznany, wrażliwy i dobry. To postać z mocnym temperamentem i bardzo fajną historią.

„Jego ramię podniosło się w zwycięstwie, a ja wstrzymuję oddech w oczekiwaniu, co teraz się wydarzy. Czekam na to, co zawsze robi.
Szuka mnie tymi niebieskimi oczami.
Moja ciało napina się w momencie, gdy kieruje swój wzrok na mnie. [...]
Z połyskującymi oczami wskazuje na mnie, potem na siebie, a potem na postać, która zbliża się przed moje siedzenie. Postać niesie jasną, czerwoną różę.
- Od Remy'ego - szepcze z uśmiechem młoda dziewczyna.”

„Real” to książka typowo rozrywkowa, przeznaczona dla dziewczyn i kobiet poszukujących wytchnienia i chwili relaksu z mało wymagającą lekturą. Powieść czyta się lekko i przyjemnie, historia jest ciekawa i angażująca, bohaterowie dobrze nakreśleni, a romans gorący, pełen wysmakowanych scen namiętności, mnóstwa emocji i obrazowych opisów. Polecam serdecznie miłośniczkom erotyków i romansów. Nie jest to może wybitne dzieło, aczkolwiek warto przeczytać i poznać losy boksera i rehabilitantki, bo to akurat coś nowego, jeśli chodzi o literackie pary!

Recenzja powstała we współpracy z księgarnią internetową BookMaster
BookMaster księgarnia internetowa

1 komentarz:

  1. Mnie początkowo książka zachwyciła, potem z upływem czasu spowszedniała na tyle, że nie mam ochoty poznawać kolejnej części ...

    Serdecznie zapraszam do siebie na konkurs i Book Tour tzw. Emigrantkę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne