15 stycznia, 2012

Magia ochronna w praktyce - Ellen Dugan










Autor: Ellen Dugan
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Ilość stron: 276

,,Magia to radość, ale także odpowiedzialność. To od praktykujących magię zależy, czy użyją oni mądrości, współczucia i własnej inteligencji, aby nadać swym klątwom odpowiedni charakter.” 






Ellen Dugan jest uznaną pisarką i zdobywczynią licznych nagród, a także specjalistką od architektury krajobrazu i projektowania ogrodów. Jest również doświadczoną pielęgniarką, medium o ponad dwudziestosześcioletniej praktyce i wysokiej rangi kapłanką mieszanych tradycji magicznych okolic zatoki St. Louis. Swoje rzemiosło praktykuje w Missouri, gdzie mieszka wraz z rodziną. Napisała jedenaście książek książek, w tym Cottage Witchery (Czary na wsi) i nagradzaną Garden Witchery (Czary w ogrodzie). Ellen jest również doświadczonym wykładowcą udzielającym się w wielu różnorodnych dziedzinach, takich jak Tarot, psychometria, czarostwo i magia ogrodów.

Nie będę ukrywać, że interesuję się magią. Już od wczesnych lat mojego dzieciństwa fascynowały mnie te wszystkie szklane kule, które widziałam na filmach, wróżenie z ręki, z kart... Uwielbiam też andrzejki. Odkąd pamiętam przygotowywałam z koleżankami najróżniejsze wróżby, przy czym świetnie się bawiłam. Magia ochronna w praktyce jest już którąś z kolei książką o magii, którą miałam okazję przeczytać i myślałam, że nic ciekawego i nowego w niej nie znajdę. Jednak nic bardziej mylnego! Poznałam wiele nowych zagadnień i czas spędzony na lekturze Magii ochronnej w praktyce z pewnością nie był stracony.

Książka wypełniona jest niezliczoną ilością informacji, ćwiczeń, quizów, zaklęć i rytuałów. Znajdziemy w niej także różnorodne pomysły na stosowanie mentalnej obrony. Z wielką przyjemnością czytało mi się anegdoty z życia pani Dugan, które ona wplatała w rozdziały. Pozwalały zobaczyć jak ona radziła sobie w pewnych sytuacjach i były miłym i ciekawym urozmaiceniem. Dzięki nim, książka nie była jedynie nudnym poradnikiem.

Oprawa graficzna zachwyca! Śliczna okładka, piękne zdobienia na rogach stron i cudowne ilustracje. Szczególnie spodobały mi się ryciny pentagramów. Dodatkowo, pod każdą z nich znajduje się instrukcja jak dany pentagram narysować. Ciekawymi symbolami są też runy. Autorka podała kilka przykładowych i wyjaśniła ich znaczenie. Urozmaiceniem treści tego poradnika są cytaty; po jednym przed każdym podrozdziałem. Na końcu książki, znajdziemy słowniczek wyjaśniający niektóre trudniejsze pojęcia, a także bibliografię Ellen Dugan.

Masz koszmary senne, czy też niespodziewane dreszcze i bóle? To może świadczyć o tym, że ktoś właśnie rzuca na Ciebie zły urok. Jeśli chcesz chronić siebie i swoich najbliższych, sięgnij po tę książkę i naucz się skutecznych ćwiczeń, rytuałów i zaklęć, które pomogą Ci w obronie. Do lektury poradnika zachęcam także osoby, które tak jak ja interesują się magią i chcą jeszcze bardziej zgłębić swoją wiedzę.

Moja ocena: 7/10


Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Studio Astropsychlogii!

1 komentarz:

  1. Książkę już praktycznie przeczytałam i muszę po raz kolejny zgodzić się z tobą. Książka jest bardzo fajnie i ładnie wydana oraz jest ciekawą lekturą. :) Widać ,że mamy podobny gust jeśli chodzi o książki =D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne