08 kwietnia, 2012

Runy Magia i Moc - książka + karty - Robert Lichodziejewski





Autor: Robert Lichodziejewski Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Ilość kart: 24


Runy Magia i Moc to zestaw 24 kart z podręcznikiem. Talia została przygotowana przez Roberta Lichodziejewskiego, świetnego artystę młodego pokolenia, oraz z Ewę Kulejewską, która jest jednym z najlepszych doradców życiowych w Polsce. Znana jest z licznych programów telewizyjnych, a także od wielu lat prowadzi Studium Psychologii Psychotronicznej w Częstochowie. Dzięki swoim umiejętnościom, pomogła Robertowi Lichodziejewskiemu z merytoryczną symboliką kart.

Runy to dawny sposób zapisu informacji używany przez ludy germańskie. Czasami stosuje się je w obrzędach magicznych, a także coraz częściej się z nich wróży. Co ciekawe, staronordyckie słowo run oznacza tajemnicę, sekret. Według wierzeń nordyckich runy podarował ludziom bóg Odyn.

Zwolennicy New Age twierdzą, że runy są symbolami działającymi na zasadzie "promieniowania kształtów", każdy symbol przywołuje energie ze świata ducha i z kosmosu. Według innych runy wywierają wpływ na podświadomość - aktywują siły psychiczne ukryte pod progiem świadomości. Współcześnie, niektóre osoby wykorzystują runy do kształtowania osobowości - wzmacniania przydatnych cech, a eliminowania słabszych. Jednakże nie zostało to potwierdzone naukowo.

Po zapoznaniu się z wieloma informacjami na temat run postanowiłam troszkę z nimi popracować. Na pierwszy ogień poszły karty, które ujęły mnie swoim wyglądem. Są przepięknie wykonane! Na każdej z nich znajduje się obraz z symboliką runiczną. Zachwyca mnie precyzja z jaką zostały wykonane, każdy dopracowany szczegół, a także piękne pastelowe kolory. Prezentują się na prawdę korzystnie. Kształtem przypominają typowe karty klasyczne, z tym że są nie co większe.  

Jak już wcześniej wspomniałam, w skład zestawu wchodzi jeszcze mini podręcznik, który ma za zadanie pomóc nam w interpretacji kart. Każda z nich jest w dokładny sposób opisana. Znajdziemy tam nazwę runy, odpowiadający jej żywioł, talizman, amulet, zdrowie, sfery, aspekt pozytywny, aspekt negatywny, a także stosowną afirmację. W poradniku znalazło się wszystko to, co jest potrzebne do odczytania każdej z kart, zabrakło mi jednak sposobów  na ich ułożenia, losowanie, czy cokolwiek takiego. Wszystkiego musiałam szukać po stronach internetowych, a wygodniej byłoby mieć to w zestawie. Mi osobiście spodobał się sposób na tasowanie kart, układanie obrazkami do dołu i losowanie trzech, które będą kolejno mówić o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. Od czasu do czasu z tego korzystam i muszę powiedzieć, że jestem zadowolona. 

Ogółem, karty są warte uwagi, choćby po to, aby zobaczyć jak to jest popracować z runami. Talia jest odpowiednia zarówno dla początkujących, jak i już profesjonalistów, którzy szukają talii idealnej. Serdecznie polecam i zapraszam do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami!

Za możliwość pracy z kartami ogromnie dziękuję Wydawnictwu Studio Astropsychologii! 

5 komentarzy:

  1. Lubię to wydawnictwo, a runami się w sumie trochę zajmuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam okazje zapoznać się z innymi kartami tego wydawnictwa, które również mi się podobały. Myślę, że i z tymi mogła bym popracować. Jeśli będę miała okazję to z chęcią się w nie zaopatrzę. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również, jak poprzedniczka, zapoznałam się z innymi kartami wydawnictwa. Są ładnie wydane, choć nie tak jak te. ;) No i powiem Ci, że na karty runiczne jak i zestaw run poluję, więc kto wie :) Pozdrowionka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ani magia, ani karty to nie mój gust, więc raczej podziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi ciekawie, jednak nie dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne