03 lipca, 2012

Kapitan Nauka SuperQuiz Polska



Autor: Maria Majewska
Wydawnictwo: Edgard
Ilość stron: 112

Wybierz prawidłową odpowiedź.
Nazwa "ryś" oznacza:
a) szybki.
b) cętkowany
c) sprytny. 



Form nauki jest wiele. Tą najbardziej powszechną jest nauka z podręczników, z jakimi mamy styczność choćby w szkole. Niestety w większości książek mających na celu przyswajanie wiedzy, informacje są przedstawione w mało interesujący sposób. A wiadomo, że jeśli coś będzie ukazane ciekawie, łatwiej będzie nam to zapamiętać, a sam proces nauczania będzie przyjemny. Całkiem niedawno w moje łapki wpadła nowość wydawnictwa Edgard, SuperQuiz Polska. Jest to książeczka z serii Kapitan Nauka i skierowana jest głównie do najmłodszych czytelników, dopiero wkraczających w świat nauki, jednak jest to też miła odmiana dla starszych.

Kapitan Nauka to seria książeczek oraz gier, która ma na celu wspomóc rozwój dziecka. Maluch poprzez zabawę zgłębia wiadomości o tym co go otacza. W SuperQuiz Polska, mamy okazję poznać najciekawsze rejony Polski, znane jeziora, wybitnych  Polaków, a także kilka faktów z historii. Co ważne, informacje przedstawione są w interesujący sposób, dzięki czemu potencjalny czytelnik się nie znudzi, a wręcz z coraz większym zaciekawieniem będzie przerzucał karteczki.



SuperQuiz Polska to zbiór stu dwunastu informacji plus ponad stu pięćdziesięciu zagadek. Dzięki urozmaiceniu zawartej wiedzy małym quizem, nauka staje się jeszcze przyjemniejsza i na pewno efektywniejsza. Budowa jednej kartki wygląda tak, że z jednej strony mamy umieszczoną informację na temat danego tematu, a po drugiej stronie trzy pytania wraz z kilkoma odpowiedziami do wyboru. Ja wypróbowałam już całą książeczkę i powiem, że na prawdę świetnie sie przy tym bawiłam! Oczywiście może zdarzyć się tak, że nie na każde pytanie odpowie się dobrze, jednak można wrócić do tekstu i przeanalizować go po raz kolejny, a tym samym jeszcze go sobie utrwalić.

Co mnie urzekło w tej książeczce, to oprawa graficzna. Dawno nie miałam do czynienia z tak ślicznie wykonaną i dopracowaną książką. Pełno w niej ilustracji, które są bardzo miłe dla oka, a każda z karteczek jest ubarwiona żywymi kolorami. Dość niekonwencjonalny jest format książeczki, bowiem jest ona malutka, a formą przypomina notesik. To wygodne i praktyczne rozwiązanie, bo dzięki tej wielkości, można bez problemu schować ją do każdej torby, plecaka, czy choćby kieszeni. Jest to zbiór informacji, który na dłuższy czas może zająć dziecko, a także na pewno świetnie sprawdzi się w zabawie rodzica z maluchem. Polecam!
Moja ocena: 8/10

Za możliwość poznania książeczki dziękuję ślicznie wydawnictwu Edgard!



Książkę można nabyć w korzystnej cenie w księgarniach:

4 komentarze:

  1. Jak do tej pory miałam styczność jedynie z jednym SuperQuizem Zwierzęta z tej serii. Bardzo mi się podobał, dlatego w niedalekiej przyszłości mam zamiar poznać kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam Cię do zabawy blogowej - 11 pytań. Szczegóły u mnie na blogu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również miałam przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy zostawiony komentarz i zapraszam ponownie :)

Inne